شرایط شرکت در بازی اتاق فرار

بازی اتاق فرار در سال‌های اخیر، هواداران زیادی پیدا کرده و مورد توجه گروه‌های سنی و اقشار مختلف در جامعه شده است. برای شرکت در بازی اتاق فرار، گروه سنی و شرایط خیلی خاصی مشخص نشده است. محدوده سنی شرکت‌کنندگان و طرفداران این بازی از ۹ سال شروع می‌شود و تا حوالی سن ۷۰ سال نیز دیده شده است. با در نظر گرفتن این که بازی اتاق فرار، ژانرهای مختلفی دارد از قبیل ژانرهای ترسناک، جنایی، ماجراجویانه و … است، قطعا همه ژانرها برای همه گروه‌های سنی مناسب نیستند.

آشنایی با اتاق فرار راز و رزرو آنلاین

به همین علت است که طراحان بازی‌ها با توجه به نوع ژانر بازی و سناریویی که برای آن طراحی می‌کنند، محدودیت‌های سنی مشخصی را در نظر می‌گیرند. عموما این محدودیت‌های سنی برای افراد زیر 17 سال و در ژانرهای جنایی و ترسناک است. محدودیت سنی سناریو‌های مختلف اتاق‌های فرار ما را می‌توانید در سایت ما مشاهده کنید. همچنین متصدیان نیز قبل از انتخاب بازی، این نکات را برای شما یادآور می‌شوند.

در بعضی از بازی‌ها، متناسب با فضای بازی، سناریو و ژانر بازی، از جلوه‌های ویژه نوری و صدایی خاصی در مراحل مشخص استفاده شده است. لازم است که پیش از شروع بازی به افرادی که مشکل قلبی و یا بیماری‌های دیگری از قبیل فوبیا دارند، هشدار داده شود. حتی در مواردی باید از ورود آن‌ها به بازی‌های خاص جلوگیری شود. پس شما هم شامل این موارد می‌شوید، حتما قبل از شروع بازی، به اپراتور اطلاع دهید.

آشنایی با اتاق فرار تنهایی و رزرو آنلاین

استاندارد سنی ورود به بازی‌های اتاق فرار چقدر است؟

اگر بخواهیم استانداردی کلی را در مورد محدودیت سنی برای ورود به اتاق فرار در نظر بگیریم، کار بسیار سختی است چرا که باید متناسب با ژانر و سناریو بازی، تصمیم‌گیری انجام شود، اما به طور کلی ۱۴ سال سن مناسبی برای شرکت در بازی‌های ساده‌تر است. اگر سناریو بازی ترسناک و کمی خشن باشد، حداقل سن برای ورود به بازی باید ۱۷ سال باشد.

در ادامه به طور کلی نگاهی به آمار گروه‌های سنی مختلف شرکت کنندگان در اتاق فرار می‌اندازیم.

  • سن ۱۴ درصد از بازیکنان اتاق فرار، کمتر از ۱۸ سال است.
  • سن ۲۰ درصد از بازیکنان اتاق فرار، بین 18 تا 25 سال است.
  • سن ۲۷ درصد از بازیکنان اتاق فرار، 25 الی 30 سال است.
  • سن ۲۴ درصد از بازیکنان اتاق فرار، 30 تا 44 سال است.
  • سن ۱۵ درصد از بازیکنان اتاق فرار، بالای ۴۵ سال است.

آشنایی با اتاق فرار نفوذ و رزرو آنلاین

محدودیت‌های سنی اتاق فرار

همانطور که حتما می‌دانید و در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، بازی اتاق فرار ژانرهای مختلفی دارد. هر کدام از این ژانرها و سناریوهای طراحی شده مناسب یک گروه سنی خاص هستند. از آن جایی که بازی اتاق فرار یک بازی کاملا معمایی است، بازیکنان آن، اغلب بالای ۹ سال سن دارند. این سن، سنی است که ذهن کودکان قادر است تا درگیر معماها ‌شود و آن‌ها توانایی حل معما را به بهترین شکل ممکن پیدا می‌کنند. کودکان زیر 9 سال، بیشتر به بازی‌های پر هیجان و پر تحرک علاقه دارند و بازی‌های فکری مثل اتاق فرار، برای آن‌ها خسته کننده و حوصله سربر است.

کودکان بالای 9 سال گاهی همراه با والدین خود و گاهی نیز با گروه دوستان خود در انواع مختلف این بازی‌ها شرکت می‌کنند. طبیعتا ژانرهای ترسناک و دلهره‌آور مناسب این سنین نیست.

شرایط شرکت در بازی اتاق فرار

بیشترین شرکت‌کنندگان اتاق فرارهای جنایی، دلهره‌آور و ترسناک رده سنی بین 18 تا 30 ساله هستند. افراد در این سنین به دنبال هیجان و کسب آدرنالین بیشتر هستند. تجربه ثابت کرده است که این گروه سنی بیشتر به سمت ژانرهای ترسناک کشیده می‌شوند.

غالبا افراد بالای ۳۵ ساله، علاقه بیشتری به سناریوهای معمایی‌تر و آرام‌تر دارند. عموما این افراد با فرزندان خود در بازی‌ها شرکت می‌کنند و یک بازی کاملا خانوادگی انجام می‌دهند.

آشنایی با اتاق فرار دخت و رزرو آنلاین

قاعدتا می‌دانید که این آمارها به صورت کلی بیان شده است و در مورد تمامی افراد صدق نمی‌کند. شخصیت، علایق و سلایق افراد در انتخاب ژانر و سناریو بازی، از تاثیرگذارترین موارد هستند.

همانطور که در مقالات گذشته نیز اشاره کردیم، بسیاری از تیم‌های کسب‌وکاری و استارتاپ‌ها هم برای سرگرمی در اوقات فراغت از کار، اتاق فرار را انتخاب می‌کنند. این بازی به تقویت روحیه کار تیمی و افزایش خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند. اغلب افرادی که با این هدف در بازی اتاق فرار شرکت می‌کنند، بین 18 تا 30 ساله هستند. بازی‌های محبوب آن‌ها نیز بیشتر بازی‌های معمایی است.

سخن پایانی

می‌توان گفت به طور کلی، این خود افراد هستند که برای شرکت در بازی اتاق فرار برای خودشان محدودیت‌هایی را قرار می‌دهند. به جز محدودیت‌های سنی و محدودیت‌هایی که برای افراد با بیماری‌های خاص در سناریو‌های مشخصی، از طرف طراحان بازی مطرح می‌شود، باقی محدودیت‌ها صرفا محدودیت‌های ذهنی است. منشا این محدودیت‌ها غالبا ترس از شکست و عدم توانایی در حل مسائل است. کسانی که تجربه زیادی در بازی کردن بازی‌های مختلف اتاق فرار دارند می‌دانند که معماهای اتاق فرار صرفا ظاهر سختی دارند و در عمل بسیار ساده‌تر از چیزی هستند که فکرش را بکنید.

آشنایی با اسکیپ روتین حیران و رزرو وقت آنلاین

 

برای رزرو اتاق فرار در مجموعه اسکیپ رومیست واقع در تهرانپارس به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.