بهترین اتاق فرار‌های جهان

بهترین اتاق‌ فرارهای جهان ماجراجویی‌هایی ۶۰ دقیقه‌ای هستند که دنیایی هیجان‌انگیز، ترسناک، تعاملی، زیرزمینی یا ویلا‌های باستانی را به شما نشان می‌دهند. در حال حاضر در دنیا هزاران اتاق فرار وجود دارد، اما همه آن‌ها آنطور که باید و شاید ترسناک نیستند.

10 تا از بهترین اتاق فرارهای هیجان‌انگیز

اغلب اتاق‌های فرار بسیار ساده بوده و آن هیجانی که باید را ندارند؛ با این حال امروز ما در این مطلب از گروه اسکیپ رومیست لیستی که معرف 10 تا از بهترین اتاق فرارهای جهان است را به شما ارائه می‌کنیم. اتاق فرار‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد جزء ترسناک‌ترین و هیجان انگیزترین اتاق فرار‌های مطرح دنیا هستند که گذراندن ۶۰ دقیقه در آن‌ها جرئت زیادی می‌خواهد. به هر حال اگر می‌خواهید در مورد بهترین اتاق فرار‌های دنیا اطلاعاتی به دست ‌آورید ادامه این مطلب را از دست ندهید!

  • Sherlocked Escape Room Amsterdam

اتاق فرار شرلوک که به نام معروف‌ترین کارآگاه جهان نامگذاری شده است، یکی از بهترین اتاق فرارهای جهان به شما می‌رود. شما در Sherlocked می‌توانید یکی از دو گزینه هیجان‌انگیز معمار یا طاق را انتخاب نمایید، که البته این به شما بستگی دارد. تجربه اول تقریبا ۶۰ دقیقه و دومی ۸۰ دقیقه به طول می‌انجامد، با این حال هردوی آن‌ها به یک اندازه هیجان داشته و برای یک گروه ۴ نفره بسیار مناسب هستند.

بهتر است بدانید Sherlocked جزء اتاق فرارهایست که به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و دو اتاق فرار آن یک تفاوت اصلی با یکدیگر دارند. در معمار از شما خواسته می‌شود که اسرار را در یک اتاق تازه کشف شده حل کرده و بدین واسطه پنهان ‌شده‌ترین اسرار جهان را حفظ نمایید. از سوی دیگر Vault از شما می‌خواهد که به عنوان یک دزد وارد عمل شده تا‌ اشیاء گرانبهایی را از یک گاو صندوق محافظت شده بدزدید.

Sherlocked Escape Room Amsterdam

 

قبل از شما خیلی‌ها تلاش کرده‌اند و شکست خورده‌اند، اما شاید گروه شما در این عملیات مخفیانه و فریبنده موفق شود. با این اوصاف می‌توان گفت اتاق فرار Sherlocked از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در آمستردام انجام دهید.

  • Escape Hunt Worldwide

اتاق فرار شکار در بسیاری از نقاط جهان نیز جز بهترین اتاق فرارهای جهان است و از انگلستان گرفته تا سنگاپور شعبه دارد. اگر به موجودات خارق‌العاده، داستان‌های دیزنی و آلیس علاقه‌مند هستید، پس Hunt Worldwide بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

شما در این اتاق فرار شکار با هدف شکار کردن در کشور‌های مختلف بازی می‌کنید. اتاق فرار شکار فهرستی از اتاق‌های فرار دارد که در هر کشوری این لیست متفاوت است؛ مثلا در مارسی، پس از اینکه هودینی آن‌ها را در سیرک بزرگ ناپدید کرد، یا در بریتانیا به آلیس و دوستانش کمک کرد تا سرزمین عجایب را نجات دهند، به دنبال دوستان خواهید گشت.

به طور کلی باید گفت معما‌های جهان در شهر‌های بزرگ اروپا و آسیا برای حل شدن به کمک و تدبیر شما نیاز دارند.

  • 3Enigma Quest In London

اتاق فرار Enigma Quest در Finsbury در فاصله کوتاهی از پل لندن و رودخانه تیمز واقع شده است و ۳ ماموریت شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید با دوستان خود، خانواده و یا همسرتان به یک ماجراجویی بروید در میان سه اتاق فرار Enigma Quest پیشنهاد می‌کنیم بازی که مربوط به فرار زیر دریایی در عمق و دزدی چند میلیون پوندی است را انتخاب نمایید.

اما اگر دنبال آدرنالین هستید گزینه تلما و لوئیز انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. ضمنا می‌توانید معما‌های انیگما کوئست را هم برای بالا بردن آدرنالین انتخاب کنید. در Mission Wavebreak شما جهان را نجات خواهید داد و در Million Pound Heist  باید برای کسب بزرگترین جایزه تاریخ مدرن متحد شوید.

با این اوصاف اتاق فرار Enigma Quest  در قلب لندن یکی از 10 تا بهترین اتاق فرارهای جهان است و یک ماجراجویی حماسی ۶۰ دقیقه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ بهتر است که آن را از دست ندهید.

  • Paradox Project 2: The Bookstore Escape Room Athens

اگر اتاق‌های فرار را دوست دارید بدون شک پروژه 2Paradox در آتن بهترین تجربه اتاق فرار شما به شمار می‌رود. برخلاف دیگر اتاق‌های فرار در جهان، ماموریت پروژه پارادوکس، یک خانه کامل نئوکلاسیک در آتن را اشغال می‌کند. شما مجبورید که تلاش‌های بسیاری زیادی در اتاق‌ها و گذرگاه‌های مخفی این خانه انجام دهید.

Paradox Project 2: The Bookstore Escape Room Athens

علاوه بر این، اتاق فرار کتاب فروشی یک ماموریت ۲۰۰ دقیقه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را به ۵-۶ اتاق فرار با موضوع‌های مختلف تقسیم کرد. شما با رفتن به اتاق فرار The Bookstore از بهترین تجربه‌های هیجان‌انگیز دنیا بهره‌مند می‌شوید.

در این اتاق فرار مجموعه‌ای با طراحی زیبا به همراه پازل‌ها، فضا‌های متعدد و پله‌ها در انتظار شما خواهد بود. به عبارتی شما با رفتن به The Bookstore در آتن به یک کتاب فروشی هیجان‌انگیز وارد می‌شوید.

  • The Mr. X Mystery House Shanghai

اگر از روزمرگی‌های زندگی خسته شدید؟ خانه معمایی آقایX  می‌تواند استراحتی کوتاه و جذاب برای خلاصی از یک شهر شلوغ باشد. این خانه فرار شگفت‌انگیز دارای ۵ اتاق است که هر کدام معمایی متفاوت برای حل کردن دارند.

شما اساسا برای یک ساعت در اتاقی محبوس هستید، بدون اینکه تصوری از چیزی داشته باشید. چالش در این اتاق فرار به گونه‌ای است که شما باید از هر چیزی که می‌توانید برای بیرون رفتن از اتاق فرار استفاده نمایید.

مجموعه اتاق‌های فرار آقای X پر از رمز و راز و چالش است و به عنوان یکی از بهترین اتاق فرارهای جهان به حساب می‌آید. برخلاف دیگر اتاق‌های فرار در جهان، در اینجا تیم شما باید از تمام حواس، مشاهدات و منطق خود برای پیدا کردن راه خروج استفاده کند. اتاق فرار Mr. X Mystery House در منطقه Huangpu واقع شده است و ماجراجویی در این اتاق فرار دقیقاً از همان ابتدا آغاز می‌شود.

  • Escape Boats and SOS Escape Rooms Dublin

اتاق فرار فوق‌العاده Escape Boats در شهر دوبلین یکی از ۱۰ اتاق فرار برتر جهان است. در این اتاق فرار شما باید تمام هوش و انرژی خود را کنار هم بگذارید و راهی برای خروج از آن پیدا کنید.

در واقع، قایق‌های فرار و اتاق‌های SOS  در یک برج در نزدیکی اسکله دوبلین قرار دارند. قایق‌های این اتاق فرار و SOS از بهترین اتاق فرار‌ها در جهان هستند و راه خروج از آنها پر از پازل، رمزگشایی و حل معما است.

  • ParaPark Escape Room Budapest

بزرگترین رمز و راز در بوداپست در زیرزمین اتاق فرار ParaPark منتظر شماست. شما فرود می‌آیید تا سرنخ‌هایی را پیدا کنید که در اولین اتاق فرار در اروپا وجود دارد. در اینجا، شما خود را در صحنه جنایی خواهید دید که الهام گرفته از Twin Peaks است. پس باید خود را برای بازی کارآگاهی آماده کرده تا برای فرار از اتاق یا جعبه راهی را پیدا کنید.

در جعبه‌ای که شما در آن قرار دارید صحنه جنایت ۹۵ در نیویورک در حال وقوع است. درست جایی که گروه‌های تبهکار در خیابان‌ها می‌جنگند و تراژدی اتفاق می‌افتد.

ParaPark Escape Room Budapest

در این بین شما فراخوانده می‌شوید تا سرنخ‌ها را پیدا و اوراق را ذخیره کرده و قبل از آنکه زمان یک ساعته شما به اتمام برسد مجرم را پیدا نمایید. کسانی که به داستان‌های جنایی و هیجان‌انگیز علاقه زیادی دارند، نباید اتاق فرار ParaPark از دست بدهند.

  • The Room Berlin

این اتاق فرار که یکی از بهترین اتاق‌ فرارهای جهان است دارای ۴ ماموریت بوده و هر کدام ۷۵ دقیقه طول می‌کشند که شما را به نوعی به چالش می‌کشاند. در هر اتاق شما به فضای دیگر و در زمان سفر خواهید کرد.

شکار گنج در دانشگاه هومبولت، کارآموزی با بزرگترین شکارچی ارواح یا کمک به محقق بزرگ برلین برای گرفتن قاتل برلین، چیز‌هایی هستند که شما در اتاق‌های فرار The Room Berlin با آنها روبه رو می‌شود. البته این اتاق فرار و ماموریت‌هایش برای گیمر‌هایی که گیم‌های ترسناک بازی می‌کنند چندان ترسناک نخواهد بود.

جالب است بدانید که The Room Escape در برلین برنده قفل طلایی ۲۰۱۷ شده که برای به چالش کشیدن علاقه‌مندان به اتاق فرار طراحی شده است. همچنین به یاد داشته باشید که چالش خود را با دقت انتخاب کنید، ضمنا برای این که از اتاق فرار با موفقیت خارج شوید باید با هوش عمل کرده و شجاع باشید.

  • The Catacombs Escape Room Paris

این اتاق فرار غیرمعمول در پاریس فقط برای شجاع‌ترین‌ها طراحی شده است. اگر از نامش متوجه نشده‌اید، باید بگوییم که اتاق فرار Catacombs شما را به مدت قرن‌ها به مکانی تاریک در دنیای زیرزمینی پاریس می‌برد. در حالی که پاریس یکی از زیباترین شهر‌های جهان است، اما دخمه‌های آن بسیار ترسناک هستند؛ بنابراین اگر فردی ریسک‌پذیر هستید اتاق فرار Catacombs را رزرو کنید زیرا بازی در این اتاق فرار تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای شما رقم می‌زند.

  • Harry Potter Escape Room Prague

فرار از اتاق هری پاتر که دکور‌ها و پازل‌های آن برای بچه‌ها مناسب هستند یک ماموریت خانوادگی است و جز بهترین اتاق فرارهای جهان هستند. چهره‌های تعاملی این اتاق فرار، طوری طراحی شده تا بچه‌ها بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. با این وجود شما می‌توانید به همراه کودکان هم به این اتاق فرار بروید و لحظات خوبی داشته باشید. در این بازی شما عصای جادویی دریافت خواهید کرد تا بتوانید دنیای خاص هری پاتر را تجربه نمایید.

اتاق فرار هری پاتر در پراگ یک ماموریت ۶۰ دقیقه‌ای است که در طول این ساعت تیم شما باید سه چیز پنهان شده در این اتاق فرار را پیدا کند. قابل ذکر است که اتاق فرار هری پاتر یکی از بهترین مکان‌های سرگرم ‌کننده و هیجان‌انگیز برای کل خانواده در پراگ به شمار می‌رود.

سخن آخر

تمامی این اتاق‌های فرار، جز بهترین اتاق‌های فرار جهان هستند و در همه جای دنیا وجود دارند، اما تمامی آن‌ها هیجانی که انتظار دارید را نخواهند داشت. شما به عنوان یک فرد معمولی می‌توانید به اتاق فرار شهر خود مراجعه نمایید، اما بدون شک تحمل یک دقیقه ماندن در اتاق فرار‌های معرفی شده برای شما واقعاً مشکل خواهد بود. تجربه بازی در اتاق فرار اسکیپ رومیست نیز خالی از لطف نیست!

نظر دهید